آموزش شبکه کردن ویندوز با VMware
ساختن چت روم کاملا رایگان/صد در صد تضمینی!!!!
درباره وبلاگ


نويسندگان
پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, :: 20:39 :: نويسنده : pouya

آموزش شبکه کردن ویندوز با VMware

آموزش شبکه کردن ویندوز با VMwareReviewed by ابراهیم شفیعی on May 8Rating: 5.0آموزش شبکه کردن ویندوز با VMwareدر این آموزش از VMware 9 استفاده شده است . فرایند شبکه شدن VMware با سیستم عامل ویندوز بسیار ساده است .

در این آموزش از VMware 9 استفاده شده است . فرایند شبکه شدن VMware با سیستم عامل ویندوز بسیار ساده است . همانطور که می دانید VMware پس از نصب دو کارت شبکه مجازی در ویندوز ایجاد می کند که با نام های VMware Network Adapter VMnet8 و VMware Network Adapter VMnet1 آن ها را مشخص می کند . اگر شما کارت شبکه سیستم عامل نصب شده  بر روی VMware  را Nat  قرار داده اید VMware از VMnet8 استفاده می کند و اگر بر روی Host Only قرار دارد VMware از VMnet1 استفاده می کند.

vmware آموزش شبکه کردن ویندوز با VMware

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید ابتدا باید کارت شبکه مورد نظر را انتخاب و از قسمت سمت چپ یکی از دو گزینه Nat  یا Host Only  را انتخاب نمائید . پس از انتخاب یکی از این دو و تأیید این پنجره با فشردن دکمه Ok  باید به سراغ کارت شبکه های مجازی  برویم . چون بر روی Nat  تنظیم کرده اید بر روی VMnet8 رایت کلیک و  Properties  را انتخاب کنید

Change Ip آموزش شبکه کردن ویندوز با VMware

حال از قسمت This connection uses the following items بر روی گزینه Internet Protocol Version ۴ TCP/IPv4 کلیک و دکمه Properties را بفشارید تا پنجره تنظیم Ip باز شود. سپس Ip مورد نظرتان را وارد نمائید . ما تنظیمات زیر را برای  VMnet8   به کار برده ایم :

IP Address : 192.168.10.1
Subnet Mask : 255.255.255.0

و با ورورد بر به سیستم عامل نصب شده بر روی VMware  اطلاعات زیر را وارد می کنیم :

IP Address : 192.168.10.2
Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.10.1

در واقع ما در سیستم عامل نصب شده درگاه ورودی و راه اتصال به سیستم اصلی مان را VMnet8  تعریف کرده ایم به همین خاطردر قسمت Default Gateway  سیستم عامل نصب شده بر روی Vmware  آدرس Ip کارت  VMnet8  را داده ایم . حال باید به گزینه Edit  در Vmware بروید و قسمت Virtual Network Editor را انتخاب نمائید . Virtual Network Editor بخش تنظمات کارت شبکه ای مجازی Vmware  است . از پنجره باز شده VMnet8     را انتخاب سپس تیک گزینه Use local DHCP service to distribute IP address to VMs   را بردارید و کلید  ok  را بفشارید . با این کار Vmware  دیگر به کارت شبکه مجازی VMnet8 به صورت اتوماتیک ip  نمی دهد . حال فایروالهای سیستم عامل ها را از کا بیاندازید . تا این لحظه شما توانسته اید سیستم عامل نصب شده بر روی Vmware  را با ویندوز خود شبکه کنید . برای تست اتصال CMD  را در ویندوز باز کنید و دستور زیر را تایپ کنید :

Ping 192.168.10.2

با فشردن دکمه Enter  تست اتصال شروع می شود ، در صورتی که مقدار  loss صفر درصد بود شما متصل شده اید .

ping آموزش شبکه کردن ویندوز با VMware

منبع:http://www.ebrasha.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 180
بازدید هفته : 230
بازدید ماه : 225
بازدید کل : 172331
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 254
تعداد آنلاین : 1

ساختن چت روم رایگان